Korzyści płynące z picia świeżo wyciskanych soków

sok z marchwiZdrowe odżywianie to podstawa długowieczności. Rozsądni rodzice już od najmłodszych lat starają się zaszczepić w swoich dzieciach podstawowe nawyki żywieniowe. Z resztą badania wykazują, że to jak się człowiek odżywia w dorosłym życiu jest odzwierciedleniem tego, co wyniósł z rodzinnego domu. Dlatego tak ważne jest na każdym etapie swojego życia sięgać tylko po zdrowe i pełnowartościowe posiłki. Dietetycy co rusz przypominają o spożywaniu 5 porcji warzyw i owoców dziennie.  Jednakże mało kto rzeczywiście realizuje ten postulat. Nie jest to często podyktowane niechęciom do tego pomysłu, ale brakiem pomysłu na jego realizacje.

Jak świeży sok może zastąpić jedną porcje warzyw i owoców?

Wspomniana jedna porcja to ok. 100 gram warzyw i owoców. Jeśli sięga się po szklankę (200ml) pełnowartościowego soku, czyli świeżo wyciśniętego można uznać to za zjedzenie jednej porcji.
OK – jeszcze tylko cztery i nasz organizm będzie zdrowszy. Jednak jak wiadomo to nie takie proste. Zdecydowanie łatwiej wypić coś niż zjeść, toteż upłynnienie kilku pomarańczy czy marchwi stanowi racjonalny sposób na dostarczenie dziennej ilości witamin. Chociażby wypicie soku z cytrusów jest równoznaczne z uzupełnieniem witaminy C.

Czy sok jest równie wartościowy co cały owoc albo warzywo?

świeże sokiOdpowiedź na to pytanie nie może być jednoznaczna, raczej należy odpowiedzieć – to zależy. Od czego? Po pierwsze z jakim sokiem ma się do czynienia. Jeśli mowa o takim produkcie w kartoniku albo (o zgrozo!) w plastikowej butelce, ze sklepowej półki, to rzeczywiście ma on niewiele wspólnego ze zdrowiem. Natomiast jeśli mowa o świeżo przygotowanym soku ze świeżych owoców albo warzyw to już coraz bliżej do ideału. Ostatnia prosta to kwestia wybory sposobu wykonania takiego soku. Jeśli użyje się do tego tradycyjnej sokowirówki to niestety, ale to nie będzie pełnowartościowy sok.
Co innego, gdy do przygotowania takiej bomby witaminowej wykorzysta się wyciskarkę wolnoobrotową. Takie urządzenie zapewnia zatrzymanie wszystkich witamin oraz błonnika jakie zawierają w sobie owoce i warzywa. Tym lepiej, gdy korzysta się z wyciskarki Kuvings b6000 mającej możliwość wkładania całych produktów.

Lepiej pić soki warzywne czy owocowe?

Warte sięgać po każdy rodzaj soku, gdyż jest on bogaty w istotne dla organizmu substancje. Oczywiście wiele zależy od jego składu, ale można przyjąć, że jakikolwiek by on nie był, należy je włączyć do swojej diety. Można powiedzieć, że między sobą różnią się niuansami. Chociaż, jeśli zapytać się dietetyka to będzie się skłaniał raczej ku wersji warzywnej. Dlaczego? Podstawową przewagą warzyw jest zdecydowanie mniejsza ilość cukru, które zawierają. Poza tym mają znacznie więcej błonnika niż owoce. Jednak jeśli chodzi o walory smakowe to bez wątpienia punkt trzeba przyznać owocom. Nie tylko dzieci uwielbiają słodki sok z pomarańczy. Dorośli także chętniej sięgają po wersje owocową. Dlatego warto wybierać warzywa słodsze typu marchew. Natomiast lepiej odpuścić sobie buraki, gdy dopiero zaczyna się przygodę z piciem zdrowych soków. Jednak bardzo optymalnym rozwiązaniem jest łączenie właśnie warzyw i owoców. Taki sok powinny polubić zarówno dzieci jak i dorośli.

sok z warzyw i owoców

Świeżo wyciskane soki nie powinny budzić jakichkolwiek wątpliwości co do ich pozytywnego wpływu na zdrowie. Warto po nie sięgać w każdej porze roku, wykorzystując sezonowe owoce i warzywa, aby przygotować pyszny, pełen witamin sok. Dzięki nim każdy z łatwością uzupełni dzienną dawkę witam oraz błonnika, które tak ważne dla zrównoważonej diety.